Døgndiamanten – Faxe

Døgndiamanten er et nyt navn for “Den Matrikelløse Døgninstitution”, der for nogle år siden blev udsat af kritik i medierne.

I en ny sag, er 2 unge blevet dømt for et overfald, der skete i Faxe afdelingen. Spørgsmålet, som altid vil rejse sig når der bliver tale om magtanvendelse eller voldssager er hvorvidt at stedet har taget unge ind hvis problemer kan matches af de pædagogiske kapaciteter som stedet råder over eller om man har skåret i nomineringen eller har taget unge ind af økonomiske årsager, man ikke kan rumme med de midler man har.

Det vil ikke være første gang at økonomiske målsætninger sættes over de unges behov.

Hvis du har været anbragt det pågældende sted eller har været tidligere ansat, så opret en email-konto til formålet og skriv en kommentar til dette indlæg. Du behøver ikke at opgive dit eget navn.

Kilder:

2 kommentarer

Filed under Døgninstitution

2 responses to “Døgndiamanten – Faxe

  1. Anonym

    NEJ NEJ NEJ! Kan næsten ikke tro det.. jeg var der da det hed DMD.
    Jeg var der da de begyndte deres KRAP undervisning.. men tjah mange ansatte brugte det mere af navn end af gavn.
    Nu er det DøgnDiamanten, og tydeligvis er der ikke mere styr på sagerne. Når man læser at det overfald skete i maj, i år.
    Engang lå der 3 mand ovenpå mig, ved en magtanvendelse, jeg var udsat for en ansat kom bagom ryggen og tog fat om mig, jeg blev så chokeret at jeg løftede ham ved at bøje mig forover og vride ham fra side til side. Jeg var rigtig presset og gal, så jeg sparkede på en bil af deres. Derefter skete overstående. Grunden til bilen fik turen, var fordi jeg ikke kan lide vold. Men de var 3 mod en, der ikke slog på Dem! Så egentlig forstår jeg sagtens det kan ske at unge anbragte kommer ud der hvor de ikke kan styre sig. Selvfølgelig er vold ikke i orden, men det er vanvittige magtanvendelser HELLER IKKE.
    De har ikke kompetencerne, de ansatte. Eller deres vikare. Få ansatte vandt min tillid. Men de var dem selv, og behandlede en med respekt.

    • Socialpædagog

      Helt enig med dig. Personalets pædagogiske kompetencer matchede på ingen måde udfordringerne med de unge på DMD. Blandt andet derfor jeg sagde op. Det var ikke et socialpædagogisk opholdssted, men nærmere et opbevaringssted med ufaglært personale der begik overgreb i troen på de var dygtige til deres arbejde. DMD var ren dystopia.

Skriv et svar

