Behandlingshjemmet Landerupgård

4 piger stak af fra behandlingshjemmet Landerupgård. Det tyder på at der må være et særligt udfordrende miljø, når pigerne ikke vil være der. De fleste ville formode at det offentlige som har fjernet dem fra trange kår vil byde dem bedre vilkår end derhjemme hvilket nok skulle holde dem på stede.

Hvis du har været anbragt på det pågældende sted, vil vi gerne høre om hvordan det er at leve på dette opholdssted, der har en form branchen lidt specielt miljø.

I dette link er der en række spørgsmål, som kunne fungere som inspiration for Din beretning.

Kilde:
Fire piger stak af Dinby.dk

8 kommentarer

Filed under Døgninstitution

8 responses to “Behandlingshjemmet Landerupgård

  1. Fido

    Måske pigerne stak af fordi der var nogen der stillede krav til dem. Kan være at forældrene ikke kunne stille dise krav, hvilket kan være årsagen til anbringelsen. At stille krav eqr at vise respekt for et andet menneske. Stiller man ikke krav, er det det samme som at sige, jeg er ligeglad med dig.

    Pigerne burde være glade for at der er nogen der ønsker dem noget godt

    • Historien har vist at det at stille krav er en god ting, men historien viser også at der sker episoder på en række opholdssteder hvor at virkemidlerne der anvendes i forbindelse med at stille krav går ud over hvad de fleste vil finde acceptabelt. Nogle steder anvendes metoder der ville være ulovlige og som ville have strafferetslige konsekvenser, såfremt at de blev efterforsket.

      Ofte går det dog ikke så vidt. Opholdssteder som Atlantis og Herkules blev lukket inden at systemet fik taget sig sammen til en politiundersøgelse, hvilket principielt også er i orden såfremt at de anbragte børn tilbydes en form for kompenserende behandling, da det ville være en belastning for dem at blive trukket igennem en retssag som vidner. Vi ved at det kan være et forløb i det danske retssystem kan måles i år.

  2. NV

    Jeg har selv været anbragt på Landerupgaard i 2 år. 11-13 år. Jeg havde det rigtig dårligtmed stedet. jeg endte i et stof misbrug og også stort forbrug af alkohol. der var ofte magtandvendelser og de skete ofte af meget små grunde. jeg græd dagligt. skar mig selv. og var virkelig psykisk træt. jeg mistede mine 2 år af mit livpå landerupgaard. jeg blev rigtig voldelig og mine papir blev dårligere og dårligere. jeg fik ofte smidt i hovedet at jeg var følsom med store tilknytnings problemer min familie kæmpede i over 1 år for at få mig anbragt et andet sted.

  3. Nv

    Fido … du ved ikke hvad du snakker om … jeg er 21 idag og jeg var anbragt på lgd fra jeg var 11-13 år … jeg var i en såkaldt præpupertet og fulgte derfor ikke altid den bog som man ellers skal følge … min familie blev rigtig rasende da de til et status møde fik kastet i hovedet . HUN FØLGER IKKE BOGEN! man skal ikke følge nogen bog .. jeg var i mistrivsel på lgd … jeg boede alene pige på afdelingen med 7 drenge i 2 år … jeg stak af og blev ligeglad med konsekvenserne … jeg måtte ikke komme med til byerne i trekantsområdet. og da jeg var 12 fik jeg en tremme for vinduet og alarm på min dør … og toilet døren blev taget af … de ku ligeså godt sætte mig i fængsel … jeg måtte ikke befinde mig nogen steder uden en pædagog … de tog mig i et sommerhus i noget der hedder høll med opsyn af pædagogerne … jeg var ikke en teenager jeg var en fange … hvor oplever du at det er okay i den sammenhæng ??

  4. HendeFraBakken.

    NV. Det kan godt være de har taget dig med i sommerhus men så har fanme selv været ude om det. Jeg boede på Bakken 5 år og det kun det første år jeg fik politigreb i ny og næ. Derefter lærte jeg at jeg bare skulle snakke pænt sidde ordenligt ved bordet og generelt bare have nogle manerer. Jeg er glad for den dag i dag jeg har fået noget opdragelse.
    Jeg bliver ret forarget når du får det til at lyde som om landerupgård er et dårligt sted. Hvis du har fået taget din toilet dør af og fået tremmer for vinduerne er det fordi du brugt den låste toiletdør til at sidde bagved og skære i dig selv og det åbne vindue til at stikke af. Hvis du havde en smule manerer vidste du at det ikke er noget man gør. Landerupgård har været en kæmpe hjælp for mig på tusinde af måder, der er både fordele og ulemper ved stedet, men jeg så langt flere fordele. Det at du ikke følger bogen, menes vel med at du var på vej ud på et sidespor, det er ingen fornærmelse. Og du var jo på et sidespor, sådan at side og snitte sig selv op fordi man får sin vilje.

    • Det er bekymrende at selvskadende adfærd ikke medførte at den pågældende person blev taget til en psykiatrisk skadestue. Det virker som om at man så at sige har stukket fingrene ned i det betændte sår uden at vide hvad man ledte efter.

  5. hajvan

    hendefrabakken Jeg har aldrig skåret i mig selv (: men det er jo super hvis du har trives på bakken … Og jo det er et dårligt sted .. skal ikke kunne udtale mig om idag .. (bakken er lukket ned, de små er nu på alleen osv) Men fejlanbragt det var jeg sku .. i over 2 år … magtandvendelser var en daglig ting … fik ingen nyttig indlæring da alle mine kræfter blev brugt på at klare dagligdagen … og jeg fik tremme for mit vindue grundet mine rømninger … toiletdøren blev pillet af pga rygning … alarmen på dørene blev sat på netop for at undgå rømninger … Jeg har ikke været ret gammel … og hvis man ikke kan klare et barn på 11-13 år uden alarm på døren . tremme for vinduet afpillet toiletdør osv så er det et rigtig godt tegn at noget er helt galt … men i følge mine papir var jeg velandbragt på landerupgaard.. men der stod/står bare ikke noget om fremskridt … det blev værre , værre og værre … 1 episode… en magtandvendelse jeg var 12 år… Vi skulle have hyldebærsuppe (jeg har altid fået voldsom kvalme ved lugten) Jeg skulle sidde til bords. jeg blev smidt på værelset fordi jeg sagde noget i retning med jeg brækker mig snart hvis jeg ikke må gå igen … en pædagog kom ind og skældte ud over at jeg ødelægger en god stemning … jeg forklare jeg får kvalme af lugten.. han skælder videre… jeg siger gå ud han vil fratage mig telefonsamtale med min mor senere… jeg råber fuck dig han kaster mig i gulvet … jeg klør mig i nakken mens han holder mine arme bagpå… jeg vrider mig fri … anden pædagog kommer.. jeg ryger ned i sengekanten … efter fastholdelsen er jeg helt rød mange steder , blåt øje og et hul i ryggen… jeg fik brændsår af gulvtæppet i hovedet, på benene, på ryggen og på maven.. jeg ringer til min mor senere via en skjult mobil ved en af de andre … Hun henter mig … hun bliver forbudt at komme ind på afdelingen og hun må ikke se mig … En anden ung henter mig og fortæller min mor er der .. jeg løber ud men bliver bremset op prøver at rive mig fri men nu endnu en fastholdelse … jeg ryger med hovedet ned i en potteplante.. og du kender jo selv stengulvet i dagligstuen … og murstene på væggene.. av hvor en omgang indtil min mor kom ind og rev mig væk fra pædagogerne.. på skadestuen , til politiet og tilbage til landerupgaard … politiet tog notater og mange billeder … de kunne se der var sket mere end lovligt var … jeg var ikke ret stor … 146cm eller sådan noget … de kørte en sag og kontaktede myndighederne men der skete stadig ikke noget … de fleste jeg boede på afdeling med røg i misbrug af den ene eller den anden hvis, på og efter landerupgaard … det er virkelig tankevækkende syntes jeg ! og denne episode var langt fra den eneste .. den var voldsom men det var mange af de andre også … Og hvad andgår sommerhus forløbet så var jeg på daværende tidspunkt frivillig anbragt men min mor havde ikke fået besked omkring jeg skulle en tur til høll … Men det glæder mig da at du har haft en fin tid … du har været heldig … for jeg ved at jeg langt fra er den eneste der kan sige den dag idag at det var nogle år i helvede …. idag er jeg 22 og det er stadig den værste tid i mit liv …

  6. ct

    jeg har også været på landerupgård både på aleen og dalen og det har været de bedste år af mit liv

Skriv et svar

