Siersbæklund, Ringkøbing

På et debat-forum hvor at man debaterer Godhavnsrapporten ses følgende debat-indlæg:


Jeg har selv været anbragt på privat opholdssted og kan kun bekræfte, at det er uhyrligt hvad ledere/personale af sådanne opholdssteder kan slippe afsted med – det sted jeg var anbragt “Siersbæklund” i Hee ved Ringkøbing, havde på det tidspunkt intet uddannet personale ansat, og lederen begik jævnligt fysiske overfald på beboerne…!

Tilsidst meldte jeg ham hos den tilsynsførende mhp. retssag, men på det tidspunkt var jeg kun 17 år, og havde ikke en eneste person hente støtte hos, så jeg opgav desværre anmeldelsen, og lederen fik kun en “næse” af tilsynsførende…

Nogle år senere, fik jeg hos den ansvarlige for anbringelsen medhold i at min daværende anbringelse var en fejlanbringelse, og at jeg aldrig skulle have været anbragt på “Siersbæklund”, og at vedkommende aldrig mere ville være med til at anbringe personer på det opholdssted – men det skulle han jo have sagt dengang, og af sig selv – hvis jeg ikke selv havde opsøgt vedkommende, havde jeg aldrig fået den udtalelse/den del af virkeligheden med…

Indenfor overskuelige fremtid opretter jeg en blog ang. den del af mit livsforløb…

Hvis du har været anbragt på det pågældende sted, vil vi gerne høre om hvordan det er at leve på dette opholdssted, der har en form branchen lidt specielt miljø.

I dette link er der en række spørgsmål, som kunne fungere som inspiration for Din beretning.

Kilder:

1 kommentar

Filed under Døgninstitution

One response to “Siersbæklund, Ringkøbing

  1. Trine

    Jeg har selv været elev på siersbæklund, hvor jeg synes at metoderne til tider har været forkastelige… Feks hvis nogle elever ikke havde det godt, blev de sendt på værelserne eller hvis de ikke kunne sove fik en øl. Eller at andre elever har været “sovesvagter” om natten i stedet for personalet… Hvis man ikke havde det godt fik man bare at vide at man ikke var i kontakt i stedet for at finde ind til det som var galt, dog skete disse ting først efter den første leder og grundlægger af siersbæklund Kaj Bjørkman var død!

Skriv et svar

