Åhuset, Odense

Åhuset er mest kendt for at have været involveret i en undersøgelse baseret på påstande om at penge der var afsat til børn ikke blev brugt til formålet. En undersøgelse om ikke mundede ud i noget konkret og efterfølgende udbredt utilfredshed blandt forældrene har også været en del af mediebilledet. En retssag er p.t. igang mod to tidligere ansatte med påstande om at de skulle have overtrådt injurie-lovgivningen.

Al den mediedækning fortæller ikke noget om dagligdagen på stedet.

Hvis du har været anbragt på det pågældende sted, vil vi gerne høre om hvordan det er at leve på dette opholdssted, der har en form branchen lidt specielt miljø.

I dette link er der en række spørgsmål, som kunne fungere som inspiration for Din beretning.

Kilder:

1 kommentar

Filed under Døgninstitution

One response to “Åhuset, Odense

  1. Jeg har ikke boet på det specifikke opholdssted, men et andet, hvor lederen en dag fortalte mig, at hvis jeg ikke havde brugt mine penge inden året var omme, ville opholdsstedet tage pengene og bruge dem på bl.a. de andre børn. Jeg fortalte mine forældre dette, som fortalte det videre til min sagsbehandler, som røg op i det røde felt. Sagsbehandleren ringede med det samme til lederen og sagde, at hvis opholdsstedet rørte mine penge, ville de blive anmeldt for tyveri.
    Jeg fik derefter udbetalt alle pengene direkte fra kommunen, men jeg blev fra opholdsstedet pålagt ikke at fortælle de andre anbragte på opholdsstedet omkring det.

Skriv et svar

