Opholdsstedet Elverkær

Både i 2006 og 2009 var der i medierne omtale af dette opholdssted fordi at kommunerne trak børnene hjem eller til andre opholdssteder med bemærkelesværdig kort varsel og uden nogen nævneværdig begrundelse.

Der må ligge mere bag end blot kolde økonomiske hensyn da en nyplacering alene under hensyntagen til kommunens økonomi vil være imod serviceloven. Selv om kommunalt ansatte generelt vil kunne forvente at slippe afsted med hvad der basalt er pligtforsømmelse vil en så markant overtrædelse af lovgivningen være grænsende til uansvarligt.

Har du været anbragt på dette opholdssted, så vil vi gerne høre fra Dig.

Kilder:

3 kommentarer

Filed under Døgninstitution

3 responses to “Opholdsstedet Elverkær

  1. Kirsten Marie Svendsen

    Mit navn er Kirsten Marie Svendsen, og jeg er journalist i Danmarks Radio, Jeg er også meget interesseret i at høre om oplevelser i forbindelse med opholdsstedet Elverkær. Jeg vil også meget gerne høre fra den person, der har indrykket dette indlæg. Jeg kan kontakte på kmq@dr.dk eller tlf: 28 54 06 41

  2. David

    Det viste sig så at der lå mere bag… føj

  3. Pingback: Elverkær er i medierne | Minder fra en hård tid

Skriv et svar

