“No name” ved Bælum

Når man dårligt kan lukke en avis op uden at læse om unge der er på flugt fra deres plejefamilie eller et opholdssted og samtidig ved at de modsætning til plejehjem for ældre og handicappede kan flygte hvor at andre ellers vil blive medicineret til inaktivitet, så vækker det bekymring at nogle opholdssteder foreslår mere magtanvendelse.

Lederen af “No Name” ved Bælum som er et socialpædagogisk opholdssted for anbragte unge mellem 14 og 18 år blev af Danmarks Radio citeret for ønske om øgede magtmidler.

Har Du været anbragt på dette sted, vil vi gerne høre om hvordan at din tid på stedet har været.

Kilder:
Leder: Flygtende unge bør fastholdes, Danmarks Radio
Opholdsstedet No Name Facebook gruppe

5 kommentarer

Filed under Døgninstitution

5 responses to ““No name” ved Bælum

  1. Anne Mette Legaard

    Vidner søges i sag mod No Name….
    https://www.facebook.com/groups/396388780404345/

  2. j

    jeg var selv anbragt der da jeg var 15 år. NO NAME er IKKE skyld i det succes jeg har i mit liv nu, tværtimod gjorde de alt for at ødelægge mig og køre mig helt ned, forstanderen var stærkt kontrollerende og hold øje med ALT, hvis jeg brugte kniv og gaffel forkert var resultatet en magtanvendelse og ikke de godkendte, jeg så flere unge blive TÆSKET bogstavligtalt inkl jeg selv, jeg ved hvordan vi fik besked på at holde os væk eller skjult når nogle udefra kom for at gemme mærkerne, og en brækket næse som IKKE blev behandlet af læger, men af forstanderen selv for at holde det skjult, jeg blev personligt selv misbrugt af 2 ældre unge som boede der og det blev der ikke gjort noget ved andet at få besked på at holde min kæft og hvis jeg sagde det til nogen ville ingen alligevel tro på mig, dagen efter min spontane abort blev jeg slæbt ned i staldene til hård fysisk arbejde og tvunget igang, selvom jeg havde stærke smerter der blev jeg nedgjort svint til og værre… ALDRIG i mit liv om det sted skal have lov til at fortsætte,

  3. GG

    Min søn er pt. anbragt på No Name. Dette efter mit eget ønske. Min søn er 13 år og de sidste 2 år har han rodet sig ud i mere og mere misbrug og kriminalitet. Han startede som 11-årig med at blive væk hjemmefra om natten. Skolen kom han heller i. Jeg har haft utallige søvnløse nætter og har kørt mange kilometer i mine utallige forsøg på at finde ham og få ham hjem. Han bliver først anbragt i plejefamilie, herfra rømmer han som vanligt. Derefter på en institution, hvor de ikke måtte “magtanvende” -hvilket selvfølgelig igen resulterede i utallige rømninger. Nu er han endelig -efter MIT ønske – blevet anbragt på No Name. De har allerede forhindret ham i én rømning nu vha magtanvendelse = taget ham i arm og ført ham tilbage.
    Jeg har kun godt at sige om No Name, og jeg er utrolig glad for, at kunne give min søn muligheden for at dyrke ekstrem sport (faldskærmsudspring samt dykning). Min søn er glad for at være der.
    Mvh én tilfreds og endelig rolig mor

  4. TF

    Har boet der i 1987 og har kun positivt at sige om stedet og den daværende leder .I er meget velkomne til at ringe og høre om hvordan det var dengang.
    personligt syntes jeg der er alt for lidt penge til Instituitioner som den

Skriv et svar

