Et par spørgsmål

Tak fordi at Du tager Dig tid til at læse vores blog. Vi prøver at kortlægge den generelle tilfredshed med anbringelsesstederne i Danmark. Det betyder intet om Du var anbragt i familiepleje, på en døgninstitution eller på en efterskole. De data der bliver givet her, vil blive brugt til at opdatere den verdensomspændende Fornits database, der rummer informationer om anbringelsesprogrammer med henblik på at forbedre forholdene for de anbragte.

Vi vil lave sider for de enkelte institutioner, som er registreret på Fornits Wiki. Da det heldigvis ikke er alle landets døgninstitutioner som er registreret, så er her et generelt spørgsskema, som kan kopieres ud i et tekstbehandlingsprogram og udfyldes, hvorefter at det kan tilknyttes som en kommentar til dette blog-indlæg. Du behøver ikke at bruge dit rigtige navn.

Før anbringelsen:

  • Blev du hørt om din mening om anbringelsen?
  • Hvordan fandt din sagsbehandler frem til stedet?
  • Hvordan føler du at din sagsbehandler udførte sit arbejde

Under anbringelsen:

Generelt

  • Var Du anbragt hos en plejefamilie eller på en institution/kostskole?
  • Hvis det var på en institution eller på kostskole, hvad var navnet på den?
  • Hvad er din bedste erindring?
  • Hvad er din værste erinding?

Bo-forhold

  • Hvordan var værelsesforholdene? Var det enkeltværelse eller skulle der deles?

Kommunikation

  • Kunne du ringe til din sagsbehandler under anbringelsen?
  • Kunne du ringe til dine forældre under anbringelsen?

Konflikter

  • Hvis du ville klage over en bestemt ting, var der så en formel klageprocedure?
  • Hvilke former for straf kunne Du blive udsat for?
  • Prøvede du at stikke af? Hvis Ja, så fortæl hvordan at det gik

Efter anbringelse

  • Hvordan blev du udskrevet?
  • Var der en plan for hvad der så skulle ske?
  • Har du kontakt til nogle af dem, Du var anbragt sammen med?

48 kommentarer

Filed under Generelt

48 responses to “Et par spørgsmål

  1. Pingback: Opholdsstedet Lindersvold ved Faxe | Minder fra en hård tid

  2. Pingback: Opholdsstedet Home i Hundested | Minder fra en hård tid

  3. Pingback: Opholdsstedet Amagerhus | Minder fra en hård tid

  4. Pingback: Nexus – Frederikssund | Minder fra en hård tid

  5. Pingback: Ousbjerggaard – Holbæk | Minder fra en hård tid

  6. Pingback: Bøgegården, Kolding | Minder fra en hård tid

  7. Pingback: Kernehuset – Brovst | Minder fra en hård tid

  8. Pingback: Skole- og behandlingshjemmet Orøstrand | Minder fra en hård tid

  9. Pingback: Børne- og Ungdomscentret, Nakskov | Minder fra en hård tid

  10. Pingback: Pigehjemmet Hjortebjerg | Minder fra en hård tid

  11. Pingback: Engholt, Brovst | Minder fra en hård tid

  12. Pingback: Skolehjemmet Skovly | Minder fra en hård tid

  13. Pingback: Infanterivej 33 i Randers | Minder fra en hård tid

  14. Pingback: Kong Frederiks VII’s Stiftelse, Danners Børn, Jægerspris | Minder fra en hård tid

  15. Pingback: Opholdsstedet Limfjorden i Mou | Minder fra en hård tid

  16. Pingback: Satellitten, Tørring | Minder fra en hård tid

  17. Pingback: Åhuset, Odense | Minder fra en hård tid

  18. Pingback: Ravnebjerghus, Odense | Minder fra en hård tid

  19. Pingback: Siersbæklund, Ringkøbing | Minder fra en hård tid

  20. Pingback: Behandlingshjemmet Landerupgård | Minder fra en hård tid

  21. Pingback: Bøgholt, Viby J | Minder fra en hård tid

  22. Pingback: Teglgaardslund, Hillerød | Minder fra en hård tid

  23. Pingback: Opholdsstedet Birkedommergården – NordDjurs | Minder fra en hård tid

  24. Pingback: Opholdsstedet Nordlien / Hjorthøjgaard | Minder fra en hård tid

  25. Pingback: Opholdsstedet Albatros, Hou | Minder fra en hård tid

  26. Pingback: Småskolen ved Nakkebølle Fjord | Minder fra en hård tid

  27. Pingback: Semai skolen, Brønderslev | Minder fra en hård tid

  28. Pingback: Egebækskolen, Nærum | Minder fra en hård tid

  29. Pingback: Ryttergården, Dronninglund | Minder fra en hård tid

  30. Pingback: Opholdsstedet Solsikken i Haderslev | Minder fra en hård tid

  31. Pingback: Satellitten – Haderslev | Minder fra en hård tid

  32. Pingback: Bakkegården, Guldborgsund | Minder fra en hård tid

  33. Pingback: Opholdsstedet Nygård, Helsingør | Minder fra en hård tid

  34. Pingback: Sofiedal i Tinglev | Minder fra en hård tid

  35. Pingback: Bovirke – Skuderløse | Minder fra en hård tid

  36. Pingback: Møllebakken, Ringe | Minder fra en hård tid

  37. Pingback: Opholdsstedet Jabes | Minder fra en hård tid

  38. Pingback: Donekrogen, nær Jægerspris | Minder fra en hård tid

  39. Pingback: Børne- og Ungecenter Toften – Herning | Minder fra en hård tid

  40. Pingback: Bostedet Casablanca ved Holstebro | Minder fra en hård tid

  41. Pingback: Voldsepisode i Suldrup | Minder fra en hård tid

  42. Pingback: Krogen – Varde | Minder fra en hård tid

  43. #

    Jeg har boet der, og det sidste år var ren fusk .. Jeg flyttede 2 måneder før opholdsstedet lukkede .

  44. Pingback: Sølyst, Fyn | Minder fra en hård tid

  45. Pingback: Institutionen Askekrattet | Minder fra en hård tid

  46. Pingback: Institutionen Lille Stokkebjerg ved Jyderup | Minder fra en hård tid

  47. X

    Jeg blev ikke hørt hvad min mening var til anbringelse hverken hos sagsbehandler eller Semaiskolen.

    Jeg ved ikke hvordan hun fandt frem til dette sted. Jeg synes selv ikke at der var noget hjælp at hente hos min sagsbehandler. Jeg boede i en 3 Værelses lejlighed på Semaiskolen sammen med en ansat men tit var der vagtskifte fordi personalet lige pludselig skulle noget. Jeg kun ringe 2 gange om ugen til mine forældre når personalet lige synes jeg skulle have udleveret min mobil . Ja jeg stak af. Fordi jeg fik at vide jeg ikke måtte komme på marked og så skulle jeg side indelukket i en lejlighed sammen med den ansatte men det gad jeg ikke så jeg tog over til nogen venner det gik ganske godt. Da de opdagede nogen timer efter at jeg var væk kontaktede de alle jeg stort set kendte og fandt mit hemmelig nr. Der blev jeg truede og de mødte op forskellig steder de rev fat i mig og sagde jeg skulle med nu. Men jeg nægtede for jeg havde det ikke godt følte ikke jeg bliv lytte til men til sidst fik jeg nok af dem så jeg kom tilbage og straffen var 14 dags hård gå tur med næsten ikke mad og drikke op og ned ture men stadigvæk vil de ikke lytte til mig men jeg er ikke så god til og skrive om det hele for de næsten 3 år jeg har været der har været meget hårde for mig så det er rigtig svært og skrive.

  48. Karina

    jeg har boet der og mange mange andre steder det var som at være i helvede så hvad er det i søger

Skriv et svar

